Jogurty a hubnutí – část 1

Máte v plánu sestavení hubnoucího plánu a přemýšlíte, zda zařadit jogurt či nikoliv? O mléčných výrobcích se všeobecně tradují různé pověry, ať ve smyslu pozitivním či negativním. Každopádně jogurt je bezesporu ideální potravinou pro hubnutí a výživu všeobecně.

Na rozdíl od jiných typů mléčných výrobků totiž obsahuje zdravé bakterie, které napomáhají jejich stravitelnosti, a mají pozitivní účinky na naše zdraví. Udržují zdravou mikroflóru ve střevech, působí jako prevence před rakovinou tlustého střeva a konečníku a pomáhají předcházet zácpě.

O tom, že není jogurt jako jogurt, se nás poměrně často snaží přesvědčit reklamy, ne vždy však posouvají naše nákupní preference právě optimálním směrem.

Řeč je především o takřka zázračných jogurtech s ,,nula procenty“ tuku, což je podle odborníků holý nesmysl, pokud tedy nemáme v plánu pochutnat si na samotném kelímku.

S určitými procenty tuku v jogurtu se musíme smířit. Podle toho, kolik procent ho jogurt obsahuje, se dělí na jogurty nízkotučné (do 0,5 % tuku), se sníženým obsahem tuku (0,5 – 3 % tuku), tradiční (nad 3 % tuku), a smetanové (nad 10 % tuku), do kterých se přidává smetana.

Na první pohled bychom tedy pro hubnutí zvolili jako nejvhodnější právě ty nízkotučné (light), ale ne vždy jsou právě ony výhrou, kvůli jejich řídké konzistenci je výrobci někdy vylepšují škroby (z brambor, kukuřice aj.), ale třeba i želatinou (preparát z vepřových kůží), což naší linii právě nepřidá.

ZP

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>