Hubnutí a tajemství náhrad

Hubnutí je vedle vůle a odhodlání také o patřičné strategii, ne vždy jde dodržovat dietu bezchybně, málokdo vydrží jíst jen ovoce nebo přesně poskládaný a vyvážený jídelníček od odborníka. Abychom ale zhubli, často postačí i pár triků, které nám k ideální postavě dopomohou, i když momentálně nemůžeme věnovat jídelníčku patřičnou pozornost.

Tajemství se jmenuje náhrady. Princip je známý i z ekonomie, kde se o něm mluví jako o tzv. substituci, kdy podle toho, jak je jedna potravina nahraditelná jinou, stoupá její cena. Čím více jedinečná, tím obvykle dražší.  Dobrou zprávou však je, že většinu z našeho běžného menu, nahradit nějakou zdravější a dostupnou alternativou můžeme poměrně lehko.

Třeba těstoviny v rámci drastičtějších diet většinou rovnou vyřazujeme, ale pokud jdeme na hubnutí více zlehka, postačí nahradit vaječné nebo plněné těstoviny za bezvaječné, nebo ještě lépe za celozrnné.

Brambory do dietního menu naopak patří, vyhnout bychom se ale měli různým zapékaným variantám, které jsou většinou vydatnější z důvodu tuku a různých příloh. Naopak brambory vařené v páře nám dodají i potřebné vitamíny.

Podobné je to s rýží, místo rizita s masem, bychom měli zvolit odlehčenou zeleninovou variantu. Stejné je to s řízky, stačí zaměnit masové za cuketové, a ty nejlépe osmahnout jen v slabém těstíčku. Co se týká kaší, tak je nejlepší nahradit všechny ovesnými vločkami, ty můžeme dochutit ovocem a budeme mít zdravou pochoutku, po které nepřibereme.

Princip náhrad ale funguje i u nevařeného jídla, místo bílého pečiva, celozrnné, místo ochuceného jogurtu, bílý, místo mléčné čokolády, kvalitní hořká a podobně :-)

ZP

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>