Jak zhubnout do léta

S blížícím se létem začínáme zjišťovat, že plavky, které nám ještě minulé léto byly dobré, se z nepochopitelných důvodů zmenšily a lámeme si hlavu nad tím, jak jim vrátit původní velikost. V opačném případě uvažujeme o tom, jak začít efektivně hubnout, abychom se zbavili všeho nepotřebného tuku, který hyzdí naši jinak velmi vypracovanou postavu, a tak se přizpůsobili ubíjející velikosti plavek.

Jím, abych žil, nežiji, abych jedl

Chceme-li začít efektivně hubnout, je tomu zapotřebí nejprve přizpůsobit náš jídelníček. Jsme-li zastánci vepřového s osmi knedlíky a k tomu jedno chlazené, bude zapotřebí s tím začít něco dělat. Základním pravidlem je omezení přísunu tuků a jednoduchých cukrů. Namísto hamburgeru a hranolků si proto raděni na oběd můžeme dát kvalitní kuřecí maso s rýží, které obsahuje zejména velké množství bílkovin, které dále využijeme při cvičení.

Omezíme-li přebytečný přísun tuků, musíme také zajistit, aby nedocházelo ke zpomalení metabolismu a tím ukládání dalších tukových zásob. K tomu dospějeme pravidelným přísunem kvalitních potravin. Je proto nutné, abychom jedli každé 3 hodiny po malých dávkách, abych tělo mělo stále co zpracovávat a tím i čerpat energii.

Zejména z rána bychom měli přijímat zejména polysacharidy (složité cukry), které mají mnohem menší tendenci přeměňovat se na tuk, ale hlavně dochází k jejich pozvolnému rozkladu, díky čemuž můžeme přijímat energii po dlouhou dobu. Pro dobrou snídani bychom tedy měli zvolit nejlépe cereálie s mlékem, popřípadě celozrnné pečivo v kvalitní šunkou, nebo sýrem.

Začínáme cvičit

Pokud jsme již přizpůsobili náš jídelníček tomu, abychom mohli lépe hubnout, je na čase začít cvičit, čímž celkový proces hubnutí mocníme. Není zapotřebí vyhledávat nějaké složité a komplexní cviky, které můžeme vídat na různých serverech o posilování. Je nutno si pamatovat, že cvičení je o pohybu, který musíme tělu dodat.

Pro úspěšné a efektivní hubnutí je zapotřebí cvičit alespoň 3x týdně, ne-však déle, než 50 minut denně. Budeme-li cvičit déle, tělo vyčerpá z krve energii (glukózu), kterou zde má k dispozici a začne si ji nahrazovat čerpáním glykogenu ze svalové hmoty, čímž dochází k ničení námi již vybudované svalové hmoty.

Nejjednodušším cvikem je například běh. Nemusíme běhat maratony, zejména ze začátku, avšak je nutno tělo postupně navyknout na zvyšující se tělesnou zátěž.  Pokud nechceme cvičit venku, můžeme například začít skákat přes švihadlo, nebo dělat dřepy.

Rozhodneme-li se pro dřepy, je nutno brát na vědomí, že je důležité tento cvik provádět obezřetně a důsledně. Budeme-li tento cvik provádět špatně, nebo s přílišnou zátěží, bude docházek k ničení menisků, čímž bude docházet k bolestem v kolenou.  Nejlepším způsobem dřepu je dělat jej do 90° lýtek se stehny, kdy v této poloze několik sekund setrváme a poté opět pomalu stoupat vzhůru. Tím omezíme tlak na kolenní klouby, čímž se vyhneme nepotřebnému ničení kloubů.

autor: Michal Hromek
foto: pixabay.com

Mohlo by se vám líbit...

3 komentářů

  1. Mihel napsal:

    čau, já se snažím hubnout do plavek ale ze začátku mě to moc nešlo.. Už jsem nevěděla jak na to, abych to vydržela déle než týden.. Zkouším dietní poradkyni a každý týden se těším na výsledek toho, jak jsem byla úspěšná a jak ne. A držím se
    když k tomu přidám pohyb tak je to ideální hubnutí a do léta to ještě stihnu 😀

  2. Brnky napsal:

    Ahoj, a ke komu chodíš prosimtě ? já dlouho hledám někoho schopného ale kamošky mají spíš negativní zkušenost s poradkyní . Helpneš ?

  3. Mihel napsal:

    jasný, chodím do světa zdraví ale teda do brna nevím odkud jsi ty ale myslím že jinde budou taky fajn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>