Co jíst před ranním cvičením?

Ráno je svělá doba pro cvičení všeho druhu. Protáhne nás, probere nás a dodá energii a dobrou náladu. Ovšem pozor to vše za předpokladu, že se budeme zároveň správně stravovat.

Dát si totiž půl hodiny před cvičením smaženku a hned potom jít na dortíček může zapříčinit, že nám nebude vůbec dobře. Obecně platí, že pravidelný příjem živin rovnoměrně rozložený v průběhu dne významně přispívá ke zvýšení fyzického výkonu a předcházení únavy. 

karimatka_fitness_cviceni

Nalačno či po jídle?

Někteří odborníci tvrdí, že cvičit nalačno je nejvíce efektivní pro spalování tuků. Zároveň je ale třeba dodat, že cvičení bez snídaně svědčí opravdu jen málokomu. Po noci je na místě tělu dodat alespoň trochu energie, aby si mělo kam sáhnout.  

Co jíst před cvičením? 

Pokud si dáváme vydatnější snídani, tak by měla být minimálně 90 minut před tréninkem, aby tělo dokázalo snídani dostatečně strávit a nebylo nám během a po cvičení špatně. 

Když se snažíme zhubnout, je dobré mít snídani bílkovinovou. Bílkoviny jsou plné BCCA aminokyselin, které pohánějí naše svaly a napomáhají k jejich obnově. Při bílkovinové snídani tělo musí pro energii sáhnout do tukových zásob, které spotřebovává a tím ubývají kilogramy.

V případě, že chcete sportovat ihned po probuzení, snězte alespoň 15-20 minut před startem ovocné smoothie, sladký jogurt či raw tyčinku.

Co jíst po cvičeni?

Pro správnou regeneraci je potřeba doplnit po výkonu sacharidy, aby byla zajištěna obnova glykogenu a doplnění svalového glykogenu a tělo bylo připraveno v co nejkratší době vykonávat pohybovou aktivitu. Pokud hubnete, můžete svačinu o 1-2 hodiny odložit, ale mějte na paměti, že zpomalíte regeneraci organismu.

Co si dát po ranním cvičení? Celozrnné výrobky s kvalitní šunkou, sýrem a zeleninou jsou určitě tou správnou volbou.

-SŠ-

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>