Dělená strava není dieta

Dělená strava je nepřesně označována jako dieta, jedná se především o úpravu jídelníčku a potažmo i změnou životního stylu. Dělená strava pomohla mnoha lidem zbavit se nadváhy a podvyživeným váhu naopak zvýšit.

Dělená strava, oproti jiným stravovacím metodám, pro naše tělo ze zdravotního hlediska není škodlivá. Nedochází k hladovění a člověk dostane do těla všechny důležité složky potravy.

Existuje mnoho způsobů rozdělení stravy na skupiny. Strava se rozděluje podle kritérií, kde se jednotlivé skupiny se buďto nekombinují, případně se kombinují podle přísných pravidel.

Princip dělení se rozděluje do 3 skupin, a to podle odlišného způsobu zpracování v trávícím traktu.

1. bílkoviny

2. sacharidy

3. neutrální potraviny

Potraviny, které obsahují hodně bílkoviny, potřebují pro své úspěšné strávení velmi nízké pH, a tudíž hodně kyselé prostředí. U sacharidů je tomu přesně naopak, ty totiž vyžadují vysoké pH. Jakmile se obě látky tráví spolu, nedochází k optimálnímu rozkladu a v průběhu postupu trávící trubicí může docházet k uvolňování látek ne zrovna optimálních pro fungování organismu. Třetí skupinou je již zmíněná neutrální skupina, kterou můžeme konzumovat buď samotnou, nebo ji lze kombinovat libovolně s oběma předešlými skupinami. Do této skupiny patří především tuky a mléčné výrobky.
Většinou se uvádí pravidlo, že se celý den konzumují buď bílkoviny, nebo sacharidy a tyto dny by se měly střídat. Vše je nutno doplnit pravidelným pitným režimem.

O jednotlivých skupinách se dočtete v příštích článcích.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>