Které ovoce se hodí jako hlavní jídlo?

Odpůrci diet a hubnutí samozřejmě programově namítnou, že ovoce jako hlavní jídlo je science fiction, naproti tomu některé celebrity se zase často nechají slyšet, že si k večeři dopřejí pouze půlku melounu nebo menší ananas.

Tak logicky ne každé jídlo by se jako plnohodnotná večeře hodilo, třeba takový talíř meruněk, nektarinek, nebo broskví by nám mohl slušně podráždit zažívání. Stejné je to s citrusy, mají sice hodně vitamínů, ale nejenže bychom si poškodili zuby z příliš velkého přísunu kyselé šťávy, ale ještě by nás asi úplně nezasytily.

Jako menu k večeři se tedy skutečně nejvíce osvědčuje třeba již zmíněný meloun či ananas. Oba typy ovoce (ač meloun je vlastně velká okurka, takže bychom spíš měli říci – ovoce a zeleniny), mají všechny atributy, aby nás zasytily a poskytli i spokojený pocit z konzumace (oba druhy mají velmi sladkou chuť a umí dodat energii).

Jako večeře by se ale uplatnila třeba i nějaká nová jablka nebo vyzrálejší hrušky, které též vedle příjemně sladké chuti, umí poskytnout pocit zasycení, a zároveň nám stejně jako ony, dodají všechny potřebné vitamíny a živiny. Jen to samozřejmě ani s jejich množstvím nesmíme přehánět, ovocné menu, o několika chodech by se nám totiž třeba v případě hrušek nemuselo vyplatit.

A co jde z ovoce ještě doporučit? Lákavé jsou jahody, ale pro hubnoucí účinek, bychom zřejmě museli omezit šlehačku, což pro mnohé znamená, že si na těchto sladkých plodech asi příliš nepochutnají. Naproti tomu třeba takové banány jsou téměř bez kalorií, a zato umožní získat přísun zdraví prospěšných látek.

ZP

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>