Posvačte zdravě s deseti radami

I když jste zrovna na dietě, nemusíte svačiny vynechávat, naopak! Pravidelný a častější přísun jídla způsobí, že nebudete mít stále hlad. Svačiny jsou navíc fajn a když je zvládnete, pomůžete svému tělu.

 Rada 1: Svačiny nejdou na tloušťku.

Záleží totiž pouze na kaloriích, které sníte! Taková svačinka o 100 až 200 kaloriích snědená dvě až tři hodiny před hlavním jídlem vás naopak odradí od přejídání a ve výsledku tak můžete i zhubnout.

Rada 2: Neberte svačinu jako něco navíc
Jednoduše ji zakomponujte do svého denního jídelníčku a přizpůsobte tomu i porce a složení ostatních jídel.

Rada 3: Plánujte předem svůj jídelníček
Pakliže si vše promyslíte předem, budete schopní zajistit, aby vaše strava byla vyvážená. Měla by obsahovat jak ovoce a zeleninu, tak obilniny, sacharidy i rostlinné tuky. Samozřejmě ale s mírou!

Rada 4: Svačiny považujte za mini – jídla
Berte je prostě jako menší večeře či obědy, které prostě zaplní to, co jste nesnědli, nebo nesníte při hlavním chodu.

Rada 5: Připravte si svačinu předem
Jinak byste mohli popadnou to první, na co přijdete, a to nemusí být zrovna to pravé ořechové pro vaši dietu…

Rada 6: I po netučných výrobcích můžete přibrat!
Často totiž jako náhradu používají sacharidy, takže si před konzumací vždy pečlivě prostudujte obal.

Rada 7: Svačte nejen, když jste hladoví
Nikdy se neptejte »Mám opravdu hlad?« Malou, lehkou svačinu zvládnete vždy a dodá vám potřebnou energii.

Rada 8: Nezapomínejte i na tučná jídla
Nemusíte se vzdát veškerých pochoutek, pouze zajistěte, že u vás denní přísun kalorií bude pořád stejný. Dáte-li si na svačinu čokoládovou tyčinku, tak k večeři pouze salát.

Rada 9: Užijte si svačení!
Nejezte ve spěchu a užívejte si svoji svačinku. Vnímejte, co jíte a neládujte ji do sebe při telefonování či práci na počítači.

Rada 10: Raději se nasvačte, když máte jen malý hlad, než se přežírat, když hladovíte
Nikdy si neříkejte »Ještě to vydržím«. Prostě a jednoduše se najezte, protože později byste toho snědli dvakrát tolik.

 

Martina Mlsná

Mohlo by se vám líbit...

1 komentář

  1. martina napsal:

    Plánujte předem svůj jídelníček, no to se lehko řekne tezko udela. kdyz celej den beham po schuzkach

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>