Jsou cereálie zdravé?

Věděli jste, že slovo cereálie je výraz odvozený od jména řecké bohyně sklizně a zemědělství Ceres? Výraz cereálie tedy označuje veškeré obilniny a výrobky, kde je hlavní složkou jakékoli obilí.

Cereálie jsou nejen zdravé, ale lze díky nim i zhubnout. Musíte ale zapomenout na smažené, pečené a přislazované.

cerealni-kulicky

Budete-li je jíst ve správnou dobu a ve správném množství, a samozřejmě – když si jich dopřejete dostatek. Cereálie jsou hlavním zdrojem sacharidů , a tím i energie. Pro sportovce a lidi s vysokým fyzickým výdejem mohou představovat nejhojnější složku potravy. Lidé s malým fyzickým výdejem by měli naopak nejvíce zeleniny, protože nepotřebují tolik sacharidů z cereálií.

Cereálie ale mají pozitivní účinek na naše zdraví. Pokud máte nižší špatný cholesterol, pak bude nejlepší, když cereálie zařadíte do jídelníčku, a to nejlépe ráno. Cereálie dokáží zasytit, dodat energii a dodají tělu látky, které během dopoledne potřebujeme. Pravidelná konzumace cereálií snižuje riziko vzniku srdečních chorob o 20 %.

Pokud cereálie nejíte na chuť a chcete zhubnout, pak zapomeňte na cereálie pečené, smažené a přislazované. V takovém případě jezte cereálie klidně i dvakrát denně a jezte nejlépe ty celozrnné. Právě ty totiž obsahují to, co vaše tělo potřebuje. Obilné zrno totiž obsahuje tři složky, a sice otruby, jádro a klíček. Když se vyrábí klasická bílá pšeničná mouka, je využíváno pouze jádro. Při výrobě celozrnné jsou zachovány všechny tři složky ve stejném poměru, a proto jsou cenným zdrojem prospěšných látek.

Lidé, kteří si cereálie dávají na snídani i na oběd, mohou zhubnout až dvě kila za měsíc.

Sandra Špačková

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>