Jak zhubnout bez jo-jo efektu

Jo-jo efekt strašák všech, kdo chtějí zhubnout. Jak zhubnout bez toho, aniž bychom po čase všechna zhubnutá kila opět nabrali?

Věřte, že to jde, jak na to si přečtěte na následujících řádcích.

Co je špatně

Jo-jo efekt je klasickým syndromem tzv. chronických dietářů.

Pokud se rozhodnete, že přebytečná kila shodíte rychle za pomocí drastické diety, během prvních dnů k úbytku váhy určitě dojde. Často se ale jedná pouze o ztrátu vody tkání v důsledku nízkého příjmu sacharidů. Tělo zbylé sacharidy rychle spotřebuje a následně sáhne na aminokyseliny svalových tkání.

Než aby ubýval tuk, ubývá svalová hmota. Což je nežádoucí a velmi krátkozraké. Podobnou dietu můžete držet jen maximálně pár týdnu, aniž byste si poškodili zdraví. A protože se v takovém režimu se nedá žít celý život, důsledkem takových diet je jo-jo efekt.

ovoce_hubnuti

Pokud tedy chceme skutečně zhubnout, je potřeba se držet dál od různých “rychlodiet”, zázračných nápojů a tabletek, které slibují okamžité účinky.

I když bychom si to ze všech sil přáli, léty nabraná kila bohužel nezhubneme během několika dní, dokonce ani týdnů.

Ze všeho nejdůležitější je připravit se na běh na dlouhou trať a stanovit si reálné cíle. Jedině tak lze dosáhnout trvalých výsledků.

Hubnout by se mělo maximálně jeden kilogram za týden. Abychom tento proces dlouhodobého hubnutí opravdu vydrželi, je třeba si stanovit silnou motivaci. Že zhubneme do starých kalhot nestačí, je potřeba myslet především na zdravotní důsledky plynoucí z přebytečných kil.

Co je správné

Jen pevná vůle ale ke zhubnutí nestačí. Je třeba začít se zdravým životním stylem!

Jezte vícekrát denně (5x – 6x) menší porce. Ke každému jídlu si dejte porci zeleniny. Omezte přílohy. A nemlsejte více, než musíte. Místo sladkostí a smažených chipsů si dejte raději kousek ovoce nebo hrst ořechů.

Nepodceňujte důležitost spánku. Spěte pravidelně a dostatečně dlouhou dobu.

Výdej by měl být vyšší než příjem – velmi důležitou roli hraje pohyb. Každý den alespoň 30 minut choďte rychlou chůzí. A minimálně 3x týdně se věnujte aktivnímu cvičení – plavání, jízda na kole, tanec, zkrátka cokoli, u čeho vydáte energii.

Uvidíte, že výsledky se dostaví záhy.

Sandra Š.
foto: Alexandra H.  / pixelio.de

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>