Jak rychle zhubnout?

Potřebujete rychle zhubnout? Líbil by se vám rychlý úbytek až deseti kilogramů za pouhých 13 dní diety? Pak je mléčná dieta to pravé.

Mléčná dieta sází především na bílkoviny a pravidelné stravování. Režim mléčné diety vymyslel český endokrinolog a obezitolog Rajko Doleček (V Československu byl ikonou, především díky televiznímu pořadu Nebezpečný svět kalorií a se stal symbolem boje proti nadváze.).

Do jisté míry se tato dieta podobá populární Atkinsově nebo Dukanově dietě.

Princip mléčné diety

Během mléčné diety se živíte pouze vybranými potravinami s vysokým obsahem bílkovin – tedy mlékem, jogurty, zákysy, tvarohy, vejci na tvrdo, libovou šunkou či libovým masem vařeným ve vodě či v páře. Jíst můžete také ovoce a zeleninu. Mléko nahrazuje první a devátý den celý chod. Během třinácti dní si musíte odepřít veškeré přílohy, uzeniny, vše sladké a tučné, perlivé nápoje a alkohol. Káva je povolena v čas, kdy konzumujete chod – základem diety je totiž pravidelná strava po 3 hodinách.

Mléčná dieta Rajko Dolečka

Jídla jsou po 3 hodinách – tedy v 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00

1.den – 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka

2.den – bílý jogurt, 150 g tvarohu,150 g vařeného masa, 250 g tvarohu, 2 vejce a čaj

3.den -100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa

4. den – bílý jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g salámu a čaj

5.den -100 g zeleniny + 2 vejce, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g ovoce, 100 g zeleniny + kyselé mléko

6. den -100 g šunky, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g vařeného masa, 250 ml kyselého mléka

7.den – 2 vejce,100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g vařeného masa, 250 ml mléka

8.den -200 g ovoce, 200 g zeleniny, 200 g ovoce, 200 g zeleniny,200 g ovoce

9. den – 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka

10.den – bílý jogurt, 150 g tvarohu, 100 g salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa

11. den -100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g salámu, 250 ml mléka,150 g vařeného masa a čaj

12.den – bílý jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g salámu

13.den – 100 g zeleniny + 2 vejce, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g ovoce,100 g zeleniny + kyselé mléko

Nevýhody mléčné diety

Nadbytek bílkovin zatěžuje organismus, a chybí mu tuky, vitamíny a minerály. Kila ubývají za cenu vyčerpání a pocitu hladu, protože dieta obsahuje jen minimum kalorií.

Pozor! Pro lidi s alergií na laktózu se nehodí vůbec, pro slabší jedince může být i nebezpečná.

Důležité! K dietě patří také dostatek tekutin – alespoň dva litry neperlivé vody či neslazeného čaje denně.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>