Jak po porodu zhubnout?

Už jste z porodnice několik týdnů doma a přesto, že jste v porodnici pár kil nechala, stále si připadáte jako koule a džíny, které jste nosila ještě vloni pořád nedopnete? Jak máte správně zhubnout, abyste neuškodila dítěti?

V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že je normální, že všechna kila nenecháte v porodnici, je to proto, že tělo potřebuje dostatek energie pro kojení. Nejlépe je začít s shazováním přebytečných kil alespoň na konec druhého měsíce po porodu.

Příliš rychlé hubnutí je pro vás i dítě nezdravé. Při náhlém úbytku váhy by totiž mohlo dojít k narušení tvorby mléka.

Jak tedy pozvolna zhubnout?

Kojte

Pokud je to aspoň trochu možné, kojte. Kojení je totiž energeticky náročné. U plně kojeného miminka je při kojení spotřebováno asi 2200-3000 kJ za den, což podle studií znamená průměrný úbytek 0,8 kg měsíčně.

Jen s kojením si ale nevystačíte. Jako je tomu u běžného zdravého hubnutí, měla byste se také řídit běžnými hubnoucími zásadami, jako je jíst menší dávky, ale o to častěji a co možná nejpestřeji.

Jezte správně

Aby bylo hubnutí příjemné a zdravé, doporučuje se shodit 1 – 2 kila měsíčně. Jídelníček by měl obsahovat dostatečný příjem vitaminů a minerálů. Vaše strava by měla být pestrá a vyvážená a vhodné je konzumovat alespoň 3 porce obilovin (ve formě pečiva a příloh) , 3 porce zeleniny, 2 porce ovoce, 3 porce mléčných výrobků a 1 porce masa. Dbejte na přiměřené množství. Před jídlem vypijte sklenici vody, pak toho spořádáte méně. Pozor na zeleninu, během kojení budete mít problém s nadýmáním, a proto se doporučuje nejprve začít s mrkví, salátem, okurkou a postupně přidávat i další druhy.

Velice důležité je dodržovat pitný režim. Kofein také není při kojení moc vhodný.

Martina Mlsná

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>