Proč jíst chia semínka?

Chcete zhubnout a máte pocit, že už jste vyzkoušeli všechno? Přes všechnu snahu se vás přebytečná kila drží? Pomoct vám mohou semínka chia.

Chia semínka jsou semínka šalvěje hispánské. Nepyšní se žádnou specifickou chutí, ale jsou přímo nabité prospěšnými látkami. Chia jsou označována jako “jídlo aztéckých běžců a válečníků”. Jedna hrst chia semínek stačila, aby měli energii na celý den. U starých Aztéků, Mayů a Inků patřila chia společně s kukuřicí, fazolemi a amarantem mezi nejdůležitější potraviny.

chia seminka

Superpotravina 

Obsahují hodně vlákniny. Jsou výborným zdrojem vápníku. Mají vysoký obsah mastných omega-3 kyselin. Díky tomu mají pozitivní vliv na cévy, srdce či paměť. Dále se chlubí vysokým obsahem železa, zinku, draslíku, hořčíku a fosforu. Z vitamínů obsahují převážně vitamíny skupiny B, vitamín A, C a E. Jsou i zdrojem kvalitních proteinů a antioxidantů. Díky svému obsahu jsou semínka chia označena jako superpotravina.

Díky hydrofilním vlastnostem se chia semínka v kontaktu s tekutinou zgelovatí a mají schopnost tak pokrm přirozeně zahustit. Navíc tento gel působí pozitivně na trávení. Zároveň hydratuje organismus a umožní vám tak lépe snášet fyzickou zátěž.

Ideální při hubnutí

Při trávení zpomalují chia přeměnu sacharidů na jednoduché cukry, tělo tak může přijímat energii z potravy postupně a lépe ji využít. Snižují pocit hladu při dietě.

Díky vláknině nebudete mít pocit hladu a bude se vám mnohem rychleji a příjemněji hubnout.

Chia semínka lze přidat do jakéhokoliv pokrmu či nápojů. Jídlo tím nabude na objemu a bude sytější. Ty jsou pak mnohem hustší a zasytí vás. Stačí přidat dvě lžičky do pokrmu a žaludek se bude cítit mnohem sytější a nebudete mít potřebu tak často jíst.

Pro začátek můžete chia semínka přidat do jogurtů, ovesné kaše, do salátů, do polévek či třeba do smoothie.

Martina M.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>