Při jakém sportu se dobře hubne?

 

Bez energetického příjmu se naše tělo neobejde. Pokud máme energetický příjem větší než výdej, přibíráme. Abychom zhubli, je nutné vykonávat fyzickou aktivitu.

Který sport je ale pro spalování tuků vhodnější a na jakou aktivitu se při spalování tuků zaměřit?

cvicebni-ubor

Pokud chcete hubnout je důležité mít pravidelnou vyváženou stravu, kvalitní složení, hlídat si nízký příjem živočišných tuků a dostatečné množství plnohodnotných sacharidů. Kromě toho je potřeba počítat také příjem a výdej kalorií.

Ovšem pozor, nestačí mít totiž menší příjem. Pokud budete mít energie málo, budete vysílení a organismus si bude brát energii nikoliv z tuku, ale ze svalů.

Jaké cvičení je vhodné pro hubnutí?

Když chcete zhubnout je velmi vhodné cvičit aerobně. Aerobní cvičení je druh aktivity, během které svaly a metabolismus pracují za přítomnosti kyslíku. Tímto cvičením lze velice dobře spalovat tuky. Patří sem běhání, jízda na kole či na bruslích a mnohé další sporty.

Pro spalování kalorií při aerobním cvičení je potřeba dosáhnout aerobní zóny, tzn. ideálně držet tep na 50 až 60 % maximální tepové frekvence. K měření vám pomohou chytré hodinky. Ty využijete i při měření času. Mimo hlídání správné tepové frekvence, je třeba cvičit dostatečně dlouhou dobu. Tuky se spalují až po půl hodině aktivity. Ideální doba pro sportovní aerobní činnost odpovídá 60 až 90 minutám.

Tip: Pokud si nevíte při počítání přijatých a vydaných kalorií rady, nechte si poradit výživovým poradcem nebo trenérem.

Je třeba si uvědomit, že každý metabolismus funguje jinak a vždy záleží na daném zapojení při sportu. Množství vydané energie závisí pochopitelně také na pohlaví. Muži jsou na tom oproti ženám lépe, za stejný čas spálí více kalorií. Proces spalování kategorií závisí také na hmotnosti jedince.

Co když nemáte čas na cvičení?

Pokud se nedostanete ke cvičení pravidelně, nezoufejte, nejenom během cvičení se hubne. Ke spalování kalorií  dochází vždy a všude, dokonce i během spánku nebo sledování televize. Třeba při luxování, nebo mytí oken vydáte až přes 300 kcal, tento údaj je stejný jako u mnoha sportů (např. volejbal).

Podívejte se, kolik kalorií se spálí při jednotlivých činnostech.

Pomalá chůze po rovině 240
Rychlá chůze po rovině 380
Tenis 742
Jízda na rotopedu 559
Jóga 340
Aerobic 581

(Údaje odpovídají přibližnému výdaji energie 75 kilové osoby.)

Sandra Š.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>