Opatrně s vlákninou

Pokud se do diety vrhneme po hlavě a okamžitě zredukujeme jídelníček jen na ty nejzdravější potraviny, můžeme se setkat i s velmi nepříjemnými potíži v oblasti trávení. Záleží samozřejmě na tom, které potraviny budou tvořit převažující součást našeho jídelníčku, i na tom, jak jsme se stravovali před tím.

Opatrní bychom měli být například s vlákninou, která je sice velmi prospěšná a chrání zažívací trakt proti různým usazeninám a pomáhá předcházet zácpě i rakovině, ale pokud to s ní přeženeme, trávicí obtíže a nadýmání na sebe nenechají dlouho čekat.

Pamatovat bychom měli i na to, že pokud navýšíme o podstatnou část ve své stravě vlákninu, budeme muset o ten samý díl navýšit i příjem tekutin. V opačném případě by se nám mohlo stát, že místo abychom svá střeva hýčkali a předcházeli zácpě, zaděláme si na zácpu naopak pořádnou.

Právě s vlákninou je ale při sestavování jídelníčku někdy problém, protože v rámci jednoduché redukce jídelníčku nám mezi zdravými potravinami zůstane celozrnný semínkový chleba, zelenina, ovoce, ořechy… To vše obsahuje vysoký podíl vlákniny.

Chtě nechtě nás to tak donutí ještě k dalšímu kroku. Tedy nejen k substituci nezdravých potravin za zdravější, ale i tomu jíst mnohem méně než jsme zvyklí. Zatímco běžného bílého chleba jsme si dopřáli klidně šest krajíců ke svačině, toho semínkového nám budou úplně stačit tři krajíce, tak abychom načerpali potřebné živiny, a zároveň nás nebolelo břicho.

ZP

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>