Kouzlo krabičkové diety

Krabičková dieta je v médiích často skloňovaná. Říkáte si, v čem spočívá její kouzlo a zda je účinná? Pak čtěte dále.

Princip diety je velice jednoduchý. Spočívá v pravidelnosti. Denně je třeba sníst 5 nutričně vyvážených chodů, snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Fyzicky pracující lidé by měli do jídelníčku přidat ještě jeden chod. Strava by měla být vyvážená, tzn. že by měla mít dostatek tuků, bílkovin a sacharidů ve správném poměru, dále dostatek vitaminů, minerálních látek a vlákniny. Také je třeba dodržovat pravidelný pitný režim a dostatek pohybu.

Hlady trpět nebudete

Hladem při této dietě rozhodně trpět nebudete. Proto, že se naučíte jíst pravidelně, je výsledek hubnutí poměrně trvalý a bez jojo efektu. Jde v podstatě jen o to jíst vícekrát denně po menších porcích. Při pečlivém dodržování může krabičková dieta zajistit váhový úbytek 0,5 –1 kg týdně, což je přesně to, co potřebujete.

Jako u málo jiných diet nebudete u krabičkové diety trpět hladem, a to ani v prvním týdnu. Kdyby náhodou ano, pak si můžete během jednotlivých jídel dopřát salátovou okurku nebo jinou nízkokalorickou zeleninu. Organismus si na pravidelné stravování přivykne již po týdnu a poté by již neměl strádat hlady.

Když nemáte čas

Pokud jste časově zaneprázdnění, je tato dieta právě pro vás. Na trhu totiž existuje mnoho firem, které za vás uvaří a navíc vám jídlo dovedou až domů. Vy si jen ohlídáte, abyste vše snědli v pravidelnou dobu.

Doma je to levnější

V případě, že se rozhodnete připravovat si jídla sami, nevěšte hlavu, není to nijak složité a navíc to má spoustu výhod. Vyjde vás to totiž podstatně levněji a navíc do jídelníčku zařadíte je ta jídla, která máte rádi. Samozřejmě je potřeba hlídat si poměr živin  a nepřekračovat doporučený příjem energie. Ten se, pokud chcete hubnout, pohybuje nejčastěji mezi 5000 až 6500 kilojoulů u žen a kolem 7000 kilojoulů u mužů. Záleží ale na tom, jaké máte zaměstnání a jestli sportujete.

Nechejte si poradit

Pokud nechcete nic podcenit, nejlépe uděláte, když před tím navštívíte nutričního specialistu. O to více, když trpíte nějakým onemocněním.

Při přípravě krabiček byste se měli řídit tím, že snídaně by měla být bohatší, a spolu se svačinou by měla tvořit čtvrtinu denní přijaté energie. Oběd by měl činit jednu třetinu denního příjmu a druhá svačina s večeří asi 40 procent. Mezi doporučené potraviny patří. Drůbeží maso a ryby, méně tučné tvarohové výrobky, jogurty, sýry. Doporučené jsou i semínka, vločky a oříšky. Jako příloha se hodí luštěniny či rýže. Samozřejmostí je velké množství zeleniny a ovoce.

Tak s chutí do toho.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>