Hayova dieta

Diet existuje spousta. Od těch opravdu účinných, přes ty, které tolik účinné nejsou, ale spoléhají na psychologický efekt, po ty, které nefungují vůbec.

Mezi jednu z nejznámějších diet patří Hayova dieta. Jejím zakladatelem je americký lékař, dr Dr. William Hay. Když lékař onemocněl Brightovou chorobou (nevyléčitelné onemocnění ledvin), začal na sobě dělat pokusy se stravou. Upravil jídelníček podle složení lidského těla – na 80% zásaditých a 20% kyselých prvků a došel ke zjištění, že docílil harmonie. Na svět tak přišla teorie dělené stravy.

Dělená strava nepatří mezi oficiální lékařské metody a může pomoct při léčbě řady obtíží a onemocnění, jako potíže s látkovou výměnou, klimakterium či ekzémy. Také se využívá ke zvýšení či snížení váhy. „Dieta“ je oblíbená i nás díky herečce Lence Kořínkové, která dělenou popsala ve svých knihách.

ovoce

Před tím, než se rozhodnete upravit svůj jídelníček pomocí dělené stravy, pečlivě zvažte všechna pro i proti.

Výhodou Hayovy diety jednoznačně je, že se naučíte jíst 5 x až 6 x denně. Do jídelníčku přidáte ovoce a zeleninu a nebudete zapomínat na pitný režim.

Při kombinaci s vhodným pohybem s velkou pravděpodobností uberete na váze a budete mít více energie.

Hayova dieta potřebuje velké odhodlání a pevnou vůli. Naučit se a správně dodržovat oddělenou stravu není především zpočátku moc jednoduché.

Jak může Hayova dieta pomoci?

Tato dieta vám může prospět mnoha způsoby. Hlavní důvod, proč lidé volí Hayovu dietu, je, že se zbaví nadbytečných kil. Jenže tato dieta přináší i další výhody:

Mimo potřebné redukce váhy může Hayova dieta pomoct:

  • Ulevit od stresu
  • Dodat energii
  • Posílit imunitu
  • Rychleji se zotavit po operaci či z nemoci
  • Zlepšit pleť a pokožku

Dozvěte se o dělené stravě více.

Sandra Š.
foto: foodiesfeed.com

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>