Nejčastější dietní omyly

Snad každý kdo si předsevzal, že zhubne, pomyslel na nějakou dietu. Pokud patříte mezi tuto skupinu, raději tyto myšlenky hned zaplašte. Diety jsou totiž velmi zrádné a vedou k nežádoucím účinkům. 

Jaké jsou nejčastější dietní omyly? 

dieta

S touto dietou zhubnu

Jakmile uslyšíte slovo dieta, rychle přestaňte poslouchat. I když s danou dietou zhubnete, je více než pravděpodobné, že jakmile se začnete stravovat normálně, opět všechna shozená kila, naberete zpět. Navíc si s dietou osvojujete špatné stravovací návyky. Tělo si každou dietu pamatuje a následně se vám bude hubnout o něco hůře.

Nejlépe pro své tělo uděláte, když budete jíst pravidelně alespoň pětkrát denně a naučíte se vyhýbat tučným, smaženým a přeslazeným jídlům.

Tmavé pečivo je zdravé

Při nákupech buďte obezřetní. Ne vše co je tmavé, je zdravé. Prodejci bílé pečivo doabrvují, právě aby působilo zdravěji. Při nákupu čtěte složení a u pultového prodeje se nestyďte se zeptat. Kupujte jen to pečivo, které je prokazatelně celozrnné.

Hlavně se vyhýbat tukům

Vyhýbat se zcela tukům by byla obrovská hloupost. Naopak, nenasycené mastné kyseliny by v potravě vůbec neměly chybět. Bez těchto tuků by tělo nefungovalo, jak má. Nemělo by energii a objevily by se potíže s trávením. Zdravé tuky navíc snižují riziko srdečních onemocnění. Správně by měly tvořit 30% energetického příjmu.

Největší množství jich najdete v rybách jako je losos, makrela, sleď, najít je můžete také v ořechách či v avokádu.

Po páté se nejí

To, že se po sedmnácté hodině již nemá jíst, je velký omyl. Jezte tak, aby vaše poslední jídlo dne bylo dvě až tři hodiny před spánkem. Pokud chodíte spát v deset večer, klidně se najezte mezi sedmou a osmou večerní. Navečer ale jezte lehká dobře stravitelná jídla. Dopřejete-li si guláš se šesti, či jinou kalorickou bombu, vaše tělo by muselo celou noc takovou nálož zpracovávat. Ráno byste probouzeli hladoví a neodpočatí, o zhubnutí pochopitlně nemůže být řeč.

Čím méně kalorií, tím lépe

Ze začátku byste hubli, ale tělo by se po čase dostalo do energetického deficitu a v reakci na něj by začalo všechen pozřený tuk ukládat a energii brát ze svalových zásob.

Sandra Š.
foto: pixabay.com

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>